• Imprimeix

CRP

Noves aportacions

  • Més llibres, més lliures

    Quadern didàctic (2015) de la Fundació Bromera per commemorar les festes literàries de l’abril, «mes del llibre i la lectura». Els textos triats corresponen a obres d’enigma i de misteri, i la proposta inclou notes sobre els seus autors i referències a les efemèrides que se celebren.

  • Qui va crear Frankenstein?

    És una proposta per treballar la novel·la de Mary Shelley a l’aula, de forma interdisciplinària. Activitat plantejada en el marc de la convocatòria d’Inspiraciència que pretén ser un espai obert a tothom on pensar i imaginar la ciència, des de la ficció.

  • La piràmide de la lectura

    Proposta que vol oferir al professorat una eina de reflexió sobre algunes de les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i, de retruc, faciliten l’adquisició de l’hàbit lector, amb la finalitat d’orientar o reorientar la seva tasca docent i establir línies de continuïtat amb la família i l’entorn.

Activitats i recursos

  • I Joc Literari de Barcelona

    Tres escoles de Barcelona participen en aquest projecte de promoció de la lectura impulsat per Casa Amèrica de Catalunya que pretén apropar els infants catalans a l’obra d’escriptors i escriptores d’Amèrica Llatina.

  • Conte ve, mentida va

    És un conjunt de materials que conformen una proposta didàctica per treballar la literatura oral a partir del conte amb alumnat de cicle superior de primària i de secundària per facilitar el desenvolupament de la competència comunicativa en llengua oral.

  • Els clàssics, herència de futur

    Guia didàctica de la Fundació Bromera per commemorar les festes literàries de l’abril, «mes del llibre i la lectura». Inclou fragments de textos teatrals, propostes didàctiques, notes sobre els autors i recomanacions de títols de teatre per edats. 

  • Els il·lustrats: una descoberta, diverses veus

    Nou dossier didàctic del programa El Gust per la Lectura que vol ser una eina útil per al professorat per afavorir la reflexió sobre els aprenentatges que poden fer els infants i joves a través de la lectura dels llibres i els àlbums il·lustrats.

  • Espriu: He mirat aquesta terra

    CCCBeducació ha elaborat un dossier didàctic per facilitar als centres educatius la visita a l’exposició i donar elements per endinsar-se en l’univers creatiu d’Espriu.

  • Guia didàctica per a l'Any Estellés

    Quadern amb propostes per a secundària elaborada per la Fundació Bromera per recordar Vicent Andrés Estellés en el 20è aniversari de la seva mort (Burjassot, 1924-1993).

  • Laberints brossians

    Bloc educatiu de la Fundació Joan Brossa amb diversos recursos per a totes les etapes educatives que permeten treballar la figura del poeta i la seva obra a l’aula.

BR - Propostes didàctiques. Introducció

Conjunt d’activitats i recursos educatius per fomentar la dinamització de la lectura i el desenvolupament de la biblioteca escolar.

BR - Propostes didàctiques - General

  • 10 anys de vida, 10 anys de projectes. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2012), elaborada per Beatriu Tortosa i Rosa Mengual a partir de la lectura de textos de Pasqual Alapont, Mercè Viana, Anna Ballester i Pep Castellano (Educació primària).

  • 50 lectures del segle XXI. Document elaborat pel grup de treball de l'A.M. Rosa Sensat "Lectura: pressió o passió", coordinat per Jaume Centelles i Josep Francesc Delgado que conté 10 propostes per a cada etapa educativa: educació infantil, cicle inicial de primària, cicle mitjà de primària, cicle superior de primària i educació secundària.

  • Àfrica. Selecció de lectures del grup de treball de l'A.M. Rosa Sensat "Lectura: pressió o passió", coordinat per Jaume Centelles i Josep Francesc Delgado. Per explicar, fabular o recrear els costums, les tradicions i les maneres de fer dels pobles del continent africà. Conté propostes d'activitats per a cada etapa educativa, des d'infantil a educació secundària (3 a 16 anys).

  • Au, llegim! Propostes per a la lectura activa de llibres en llengua catalana de l'edu-365.com (Educació primària).

  • Callejeros literarios. Projecte col·laboratiu en llengua castellana que consisteix en la creació d'una guia que permeti realitzar una passejada literària pels carrers del poble o ciutat de l'alumnat.

  • Cistella de rovellons. 43 llibres de literatura juvenil de Josep Vallverdú. Treball fet per un grup de docents de Lleida en reconeixement explícit a la tasca literària de Josep Vallverdú. Conté suggeriments didàctics sobre les obres.

  • El contador d'històries. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2008), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte de Teresa Broseta (Educació primària).
  • El fill del sabater. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2007), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte d'Enric Lluch (Educació primària).
  • El gust per la lectura. Dossiers didàctics de les lectures proposades al seminari «El gust per la lectura» (Educació primària i secundària).

  • Els entra-i-surts de Brossa. Poemes d'aquest autor amb interaccions per jugar i aprendre (Educació secundària).

  • Guies de lectura. Propostes d'activitats d'obres dels autors i autores que formen part dels Itineraris de Lectura que promou la Institució de les Lletres Catalanes (Educació infantil, primària i secundària).

  • La paret de les auques. Espai d'Internet de l'IES Pius Font i Quer de Manresa dedicat a les auques sobre diferents autors o temes de Llengua i Literatura Catalana (Educació primària i secundària).

  • La xiqueta de les històries. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2009), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte de Francesc Gisbert (Educació primària). 

  • Lectura. Recursos educatius sobre competència lectora recollits per l'Instituto de Tecnologías Educativas del Ministerio de Educación (Educació infantil, primària i secundària).

  • Leer la interculturalidad. Proposta que estableix connexions entre la interculturalitat, la literatura i l’educació literària, elaborada pel Grupo de Investigación Lazarillo en col·laboració amb la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (Educació secundària.

  • Llegim tradició, fem cultura. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2011), elaborada per Josep A. Fluixà i Rosa Mengual a partir de la lectura de dos poemes d’elogi a la lectura i la literatura de Fina Girbés i M. Dolors Pellicer (2n i 3r cicle d’Educació primària i 1r cicle d’Educació secundària).
  • Llegir per a il·luminar la imaginació. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2010), elaborada per Anna Ballester, Josep Antoni Fluixà, Enric Lluch i Rosa Mengual a partir de la lectura de l’elogi d’Agustín Fernández Paz (Educació primària).
  • Llegir per escriure. Quinze propostes per a educació primària per ajudar els infants en el seu procés com a escriptors, fruit del treball del grup «La lectura: passió o pressió?» durant el curs 2009-2010.

  • Propostes de lectures. Recomanades al web edu-365.com (Educació secundària).

  • Què llegeixes? Producció de la Institució de les Lletres Catalanes del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació que té com a objectiu la creació d'un espai de trobada i comunicació entre lectors.

  • ¡Voy a leer! Propostes per a la lectura activa de llibres en llengua castellana de l'edu-365.com (Educació primària).

  • Xim i Xesca. Programa d'animació a la lectura que mesura la comprensió lectora dels nens i nenes de 6 a 12 anys.