• Imprimeix

Com s'hi juga?

L’activitat es juga amb tots el membres de la classe a cadascun dels quals se'ls ha encarregat unes tasques concretes. 

  1. Principiants: 20 preguntes
  • Els alumnes de cada classe preparen 20 preguntes i 5-10 pistes per l'altra classe ABANS de fer la trucada.
  • Cada classe intenta esbrinar la situació geogràfica de l'altra al final de les 20 preguntes.
  • Si cal més pistes, se'n poden crear més fins que s’esbrina d’on és l'altra classe.

2. Alumnat amb experiència: Sí o No

  • Les classes només poden fer preguntes amb respostes tipus 'Sí o No'.
  • Només poden fer un màxim de 20 preguntes per fer-ho més engrescador.
  • No es preparen les preguntes.  Requereix més espontaneïtat.
  • Per tant, els alumnes han de pensar més i contestar al moment.
  • Només hi ha pistes si al final de les 20 preguntes encara no han esbrinat la ubicació.
Llistat de tasques amb la descripció:
  • Greeter - Rep les altres escoles i dóna la benvinguda a l'altra classe. (sense dir d’on són!).
  • Dinamitzador - Guarda ordre a la classe. Comparteix la informació que es recopila i dóna la paraula als enquestadors.
  • Enquestadors - Són els alumnes que realment parlen amb l'altra classe. S'encarreguen de fer preguntes rellevants, així com de respondre les preguntes de l'altra classe. Un exemple d'una pregunta que es pot fer seria, "Sou a l'est del riu Mississippi?"
  • Guarda preguntes - Ha de gravar cada pregunta que es fa, així com la resposta. Això permet que la informació sigui revisada durant l'activitat del Mystery  Classroom. També permet que les preguntes puguin ser publicades més tard en un blog o wiki.
  • Cartògrafs Google - Fan servir mapes en línia per buscar el lloc basant-se en les pistes que es donen. Fan servir els mapes per buscar diferents països, estats , ciutats i punts de referència geogràfics per concretar la ubicació de l'altra classe. A continuació, poden compartir aquesta informació per arribar a noves preguntes.
  • Pensadors lògics - Utilitzen la informació per intentar eliminar possibles països i ciutats.
  • Exploradors  - Fan servir un atles tradicional per ajudar a trobar la ubicació.
  • El fotògraf (mínim de dos) - Prenen imatges de l'esdeveniment perquè puguin ser publicades a Internet.
  • Videògraf (mínim de dos) - Prenen vídeos curts del que està passant , incloent-ne la pantalla de l'altra escola .
  • Gestors de pistes - Utilitzen un mapa per marcar la informació important. Poden pintar, ratllar i fer marques al mapa per ajudar a reduir les opcions i formular noves preguntes.
  • Tuitejador - Fa piulades (Tweets) durant l'activitat i una vegada finalitzada.

* Podem crear tantes tasques com alumnes hi hagi a la classe.

* Cal donar una TASCA a cada alumne o grup d'alumnes. És molt important que no quedi cap alumne sense un rol mentre es faci l’activitat

 Tasques per imprimir i donar als alumnes durant l’activitat

 Tasks to print out and give to students prior to the ‘Mystery Classroom’ session

Important a tenir en compte!

Cal disposar de permís de drets d’imatge de cada persona que pugui sortir a les fotos o al vídeo.

* Autorització menors 14 anys  * Autorització majors 14 anys i dels professors

Recordeu de treure la vostra adreça de Twitter i Skype per evitar espatllar el joc mostrant on viviu!

Cal deixar als alumnes un cert control de la situacó. S'ha de poder confiar que seràn capaços de gestionar les situacións imprevistes.

Els alumnes són els protagonistes del joc.  El professor/a ha de trobar l’altra escola participant i assegurar que la part tècnica està a punt, però durant l’activitat l’alumne és protagonista i el professor/ fa simplement de facilitador.

Hi ha dues maneres de jugar a l'activitat: per a principiants i per a iniciats. Per 'gamificar' el joc, seguir les regles és una part important per desenvolupar l'activitat i assegurar l'èxit