• Imprimeix

Exemples d’activitats de l’Aprenentatge inicial de la lectura

Selecció d’activitats presentades en la formació de l’Aprenentatge inicial de la lectura, corresponents als tallers:

- AIL 2. La planificació d’activitats de lectura a EI i CI.

- AIL 3. L’ensenyament de la comprensió lectora.

- AIL 4. El procés d’aprenentatge de la lectura, de la descoberta de les lletres a l’autonomia en la descodificació.

- AIL 5. Intervenció docent a partir de l’avaluació de l’alumnat.

 

  • Poema d’hivern

    Poema d’hivern

    L’institut escola de Castellterçol ens presenta una pràctica col·lectiva de lectura guiada per a P5. Mestre i alumnes llegeixen un poema i comparteixen les estratègies de descodificació i de comprensió lectora.

  • Els nostres contes

    Els nostres contes

    L’escola Mare de Déu del Sol de Pont aprofita l’elaboració de contes per Sant Jordi per treballar la fluïdesa lectora, aplicant estratègies com la relectura, la lectura expressiva i la lectura coral.

  • Racó: coneixem les lletres

    Racó: coneixem les lletres

    Els alumnes de primer i segon de l’escola Canigó de Vilanova i la Geltrú confegeixen paraules amb el suport de les tauletes digitals. L’activitat els permet practicar de manera engrescadora els procediments implicats en l’adquisició del codi escrit: segmentació, síntesi i valor sonor de les grafies.

    Animació amb la tauleta digital

  • El sistema solar

    El sistema solar

    L’escola Prim de Barcelona aprofita el camp semàntic del projecte que s’elabora a l’aula de P5 per treballar aspectes implicats en l’adquisició del codi escrit: el valor sonor de les grafies, la segmentació de paraules i l’elaboració de frases.

  • Fem teatre a l’escola

    Fem teatre a l’escola

    La preparació i la representació d’una obra de teatre permet als alumnes de 2n de l’escola Empúries de l’Escala practicar la lectura expressiva, la relectura, i la conversa i reflexió per accedir a la comprensió del text. A més, els assajos esdevenen un espai de col·laboració entre els alumnes i d’autogestió de les seves intervencions.

    Fem teatre a l’escola

  • Lectura coral a la ZER Montgrí

    Lectura coral a la ZER Montgrí

    Un esdeveniment col·lectiu a la Zer Montgrí, la celebració del seu vintè aniversari, és l’estímul per als alumnes de P5 d’aprendre la corranda que s’elabora per a aquesta commemoració. Els alumnes se senten motivats per practicar la lectura i la relectura de manera espontània i voluntària.

    Fluïdesa lectora. Lectura coral. Zer Montgrí

  • Poesia Era Primauera: lectura compartida

    Poesia Era Primauera: lectura compartida

    En aranès l’escola Sant Ròc de Bòssots ens presenta una activitat de lectura compartida. Mestre i alumnes llegeixen un poema i comparteixen estratègies de descodificació i de comprensió.

  • Escolta estructurada d’un conte: Com reconèixer un monstre

    Escolta estructurada d’un conte: Com reconèixer un monstre

    L’escola Molí del Vent de Torredembarra aplica a l’aula de P5 una activitat d’escolta estructurada. Es treballen diferents estratègies de comprensió lectora, i es posa especial èmfasi en la visualització. A partir de l’escolta del conte els alumnes han d’imaginar-se com és el protagonista i representar-lo gràficament.

  • Les veus i el dau

    Les veus i el dau

    Els alumnes de segon de l’escola Vora Mar de Salou practiquen la fluïdesa lectora i la lectura expressiva d’un poema de manera lúdica i engrescadora. Per torns els alumnes tiren un dau amb diferents personatges, i reciten el poema imitant la veu del personatge que els ha tocat.

  • Guiant la poesia vers a vers

    Guiant la poesia vers a vers

    L’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita ens presenta una lectura guiada d’un poema a l’aula de primer de primària. L’objectiu és compartir i fer explícites estratègies de descodificació i de comprensió perquè els alumnes puguin aplicar-les en altres situacions de lectura.

  • Ui, quina por!

    Ui, quina por!

    Els alumnes de P4 de l’Escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita, duen a terme una lectura guiada d’un conte. A cada pàgina fan un treball sistemàtic de lectura de la imatge i d’aplicació d’estratègies de descodificació.

  • Sis estratègies de fluïdesa lectora

    Sis estratègies de fluïdesa lectora

    Partint del dossier Fluïdesa lectora, l’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita exemplifica l’aplicació de sis estratègies en una aula de segon de primària.

  • Llegim rodolins

    Llegim rodolins

    L’escola Ramon Llull de Rubí ens presenta una activitat per treballar la consciència fonològica en una aula de P5. Els alumnes trien rodolins, practiquen la lectura i la relectura, els comparteixen, en fan una exposició, i en gaudeixen tot descobrint les paraules que rimen.

  • Lectura guiada del diploma geganter

    Lectura guiada del diploma geganter

    L’escola Primavera de Santa Coloma de Gramenet aprofita una vivència a l’aula de P3 per fer una lectura col·lectiva i engrescar els alumnes en el reconeixement global d’algunes paraules significatives per a ells.