Educació infantil
Capacitats i emprenedoria
Les capacitats relacionades amb l'emprenedoria a l'educació infantil són les següents:
Aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma
L'infant haurà de ser capaç d’adquirir progressivament hàbits bàsics d'autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
Aprendre a pensar i a comunicar
L'infant haurà de ser capaç de progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
Treballar de manera cooperativa i ser conscients dels aprenentatges propis.
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
L'infant haurà de ser capaç de mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.
Aprendre a conviure i habitar el món
L'infant haurà de ser capaç de comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
Educació primària
Competències bàsiques i emprenedoria
Les competències bàsiques de cada àmbit relacionades amb l’emprenedoria a l’educació primària són les següents:
Matemàtiques
Competència 1. Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l.
Llengua
Competència 4. Aplicar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement propi.
Medi
Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Competència 5. Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes I les conseqüències per plantejar propostes de futur.
Competència 10. Dissenyar màquines simples i utilitzar aparells de la vida quotidiana de forma segura i eficient.
Competència 12. Participar en la vida col·lectiva a partir de valors democràtics, per millorar la convivència i per afavorir un entorn més just i solidari.
Educació en valors socials i físics
Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes i la coresponsabilitat que es deriva dels actes dels altres.
Competència 2. Desenvolupar habilitats per fer front als canvis i a les dificultats i per assolir un benestar personal.
Competència 6. Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència.
Competència 7. Analitzar l’entorn amb criteris ètics per cercar solucions i generar alternatives als problemes.
Competència 8. Mostrar actituds de servei i de compromís social envers els altres i envers les situacions d’injustícia.
Àmbit digital
Competència 1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
Competència 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
Competència 8. Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
Àmbit de l'educació física
Competència 7. Participar en el joc de manera activa mostrant-se respectuós amb els altres.
Competència 8. Practicar i organitzar la pràctica d’activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.
Àmbit de l'educació artística
Competència 9. Actuar amb creativitat en la realització de projectes i produccions artístiques multidisciplinàries.