• Imprimeix

Formació

Formació

  • Jornada formativa inicial

    Presentem un conjunt de sis videos que recullen les intervencions dutes a terme el dia 17 de setembre de 2011 al CaixaForum (Barcelona) en el marc de la jornada de formació inicial en Comunitats d'aprenentatge.

    Aquest material pretén contribuir a la formació tant dels centres que mostren interès en el projecte de les Comunitats d'aprenentatge com del professorat novell en aquest projecte.

    En aquest primer video la directora general d'educació infantil i primària, Alba Espot, presenta la jornada de formació

  • Conferència: Aprenentatge dialògic

    Segon videoel catedràtic en sociologia de la Universitat de Barcelona, Ramon Flecha, exposa els trets fonamentals de l'aprenentatge dialògic

  • Taula rodona: grups interactius

    Tercer video, debat de la taula rodona de grups interactius. Les persones participants varen ser: la directora de l’escola Àngel Guimerà d’El Vendrell, Irene Ortoll i la directora i la cap d’estudis, respectivament, de l’Institut Serra de Miramar de Valls, Rosa Carbó i Mercè Aguadé

  • Tertúlies literàries dialògiques

    Quart video, intervenció de la directora de l’escola Mare de Déu del Rocío de Sant Vicenç dels Horts, Belinda Siles, exposant l'activitat educativa de les tertúlies literàries dialògiques

  • Taula rodona: Comissions i voluntariat

    Cinquè video, treball amb les comissions i el voluntariat al centre. Les persones encarregades de l'exposició són: la directora i la cap d’estudis, respectivament, de l’escola L’Amistat de Figueres, Joana Rodríguez i Montserrat Ymbert i la Núria Brugat, mare voluntària

  • Formació de familiars

    Sisè video, formació de familiars a càrrec de mares voluntàries de l’escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa, Rosa Fernández i Souad Boudihi

Presentació

Comunitats d'Aprenentatge és un projecte fonamentat en un conjunt d'actuacions educatives d'èxit dirigides a la transformació social i educativa. Aquest model educatiu està en consonància amb les teories científiques a nivell internacional que destaquen dos factors clau per a l'aprenentatge en la societat actual: les interaccions i la participació de la comunitat.

Les Comunitats d'Aprenentatge impliquen totes les persones que de forma directa o indirecta influeixen en l'aprenentatge i el desenvolupament de les i els estudiants, incloent-hi professorat, familiars, amics i amigues, veïns i veïnes del barri, membres d'associacions i organitzacions veïnals i locals, persones voluntàries... Partint dels somnis de tota la comunitat educativa i mitjançant el diàleg i la ciència aquest projecte transformador està assolint un doble objectiu: superar el fracàs escolar i millorar la convivència.

El Departament d'Ensenyament promou les Comunitats d'Aprenentatge com a model de centre inclusiu i acollidor.