• Imprimeix

Bones pràctiques de treball en xarxa

En aquest apartat es mostren bons exemples de treball en xarxa en què participen biblioteques escolars, Serveis Educatius, la biblioteca pública i altres entitats de l’entorn.

Els criteris que s’utilitzen per seleccionar aquestes experiències són:

  • Actualitat: que la xarxa que la porta a terme estigui en funcionament.
  • Transferibilitat: que mostri una pràctica que pugui ser transferida a un altre territori.
  • Sostenibilitat: que no sigui una activitat puntual sense continuïtat, sinó que tingui durada en el temps.
  • Participació de diferents agents de la xarxa.
  • Qualitat: que mostri una experiència rica i interessant des del punt de vista pedagògic.

Si voleu mostrar una experiència de treball en xarxa, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència.

  • Pla d’Animació a la Lectura de Vilanova i la Geltrú

    Pla d’Animació a la Lectura de Vilanova i la Geltrú

    Servei Territorial: Barcelona Comarques

    Pla d’animació a la lectura impulsat pel Servei d’Educació de l’IMET i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que, a través de les seves dues biblioteques municipals, s’adreça a segon cicle d’educació infantil i a primària; s’executa al llarg del curs escolar i dins l’horari lectiu amb l’objectiu de crear nous lectors. Són els centres educatius que, de manera voluntària, decideixen participar-hi.

  • Projecte Tàndem: Escola Joan Maragall - Biblioteca Central Tecla Sala

    Projecte Tàndem: Escola Joan Maragall - Biblioteca Central Tecla Sala

    Servei Territorial: Barcelona Comarques

    El tàndem entre la Biblioteca Central Tecla Sala i l’Escola Joan Maragall potencia la relació de l’escola amb la biblioteca a partir de visites dels alumnes, d’espectacles literaris, del treball amb els pares i les mares a través d’un club de lectura i col•labora en les tasques tècniques de la biblioteca escolar, un dels motors essencials de l’Escola Joan Maragall. També es formen els alumnes com a ajudants de biblioteca; desenvolupen així un projecte d’aprenentatge al servei de la biblioteca de l’escola.

  • Itinerari estètic i plàstic

    Itinerari estètic i plàstic

    Elaborat pel Seminari de Biblioteca escolar del CRP Baix Camp i la Biblioteca Central Xavier Amorós: “Llibres per fer camí, per a seguir un itinerari, per a començar a endinsar-nos en els aspectes estètics i plàstics del llibre il•lustrat i fer els primers passos. Volem aprendre junts a valorar alguns elements més a fons i adonar-nos que ens poden fer gaudir i animar-nos a experimentar per nosaltres mateixos, petits i grans”.