• Imprimeix

Lectura

  • Escuela e inmigración. La literatura que acoge

    Escuela e inmigración. La literatura que acoge

    Colomer, Teresa

    Leer.es, 2011

    Descripció: El punt de partida és pensar que la literatura és un potent instrument educatiu per crear una nova representació de les societats actuals que inclogui la diversitat d'orígens i cultures dels seus individus.

     

     

  • L'ensenyament de la literatura a l'alumnat nouvingut

    L'ensenyament de la literatura a l'alumnat nouvingut

    Farreras Ametller, Carme

    Departament d’ensenyament, 2004

    Desripció: Llicència d’estudis que planteja la necessitat, i la viabilitat, de posar en contacte l’alumnat nouvingut amb la literatura. Proposa alternatives de lectura i diversitat de textos amb l’objectiu que l'alumnat adquireixi l'hàbit lector de seguida que arribin encara que no tinguin la competència lingüística necessària per poder llegir una obra literària.

  • Utilització dels textos literaris per a la integració i l'aprenentatge lingüístic de l'alumnat nouvingut. Proposta de corpus.

    Utilització dels textos literaris per a la integració i l'aprenentatge lingüístic de l'alumnat nouvingut. Proposta de corpus.

    Margallo González, Ana M.

    Departament d’Ensenyament, 2008

    Descripció: Llicència d’estudis que centra la recerca en la proposta d’uns criteris de selecció dels llibres que puguin servir per a la integració cultural i lingüística de l’alumnat nouvingut.

     

     

  • Nuevos acercamientos a los jóvenes y a la literatura

    Nuevos acercamientos a los jóvenes y a la literatura

    Petit, Michelle

    Fondo ce Cultura Económica, 1999

    Descripció: És veritat que la lectura ha perdut valor per a la joventut davant el creixement de la cultura audiovisual? La resposta a aquesta pregunta l’han de donar els mateixos joves. Obra que presenta una investigació realitzada en França amb joves de barris marginals per als que la lectura va significar un canvi profund en la seva vida.

  • La lectura fàcil: una necessitat per a la inclusió de l'alumnat nouvingut a l'ESO.

    La lectura fàcil: una necessitat per a la inclusió de l'alumnat nouvingut a l'ESO.

    Serra Milà, Jaume

    Departament d’Ensenyament, 2008

    Descripció: Llicència d’estudis que centra la recerca en la identificació de les principals dificultats en comprensió lectora de l’alumnat nouvingut d’ESO de llengua no romànica, explica les característiques que han de tenir el textos perquè puguin ser més fàcilment compresos per aquests lectors i proposa models de textos redactats en lectura fàcil.

    Memòria del treball: