• Imprimeix

Experiències

Educació infantil i primària

  • Voltem pel món.

    Voltem pel món.

    L'Escola Beethoven de Santa Coloma de Gramenet ens mostra el seu treball en el 'Projecte Voltem pel món', en el qual participen alumnes de l'aula d'acollida.

  • Anticipació de continguts de medi social

    Anticipació de continguts de medi social

    L'alumnat nouvingut  treballa l'anticipació de continguts de l'àrea de Coneixement del lmedi social a l'aula d'acollida. La pràctica que mostren  tracta concretament de geografia. (Escola Nadal de Sant Feliu de Llobregat).

  • Descobrim una mà de contes

    Descobrim una mà de contes

    Enregistrament que mostra com treballen el recurs de la web Una mà de contes. Els alumnes de sisè expliquen els tallers i les possibilitats tot treballant cooperativament amb els alumnes de l'Aula d'Acollida. (Escola Can Parera de Montornès del Vallès).

  • Els titelles a la festa d'aniversari

    Els titelles a la festa d'aniversari

    Els nens i nenes de l'acollida preparen una festa d'aniversari a una professora.(Escola Sant Llorenç de Munt de Terrassa).

  • L'arribada a l'escola. Explicació d'un conte desconegut per l'alumnat

    L'arribada a l'escola. Explicació d'un conte desconegut per l'alumnat

    Rebuda a l'aula i explicació d'un conte desconegut a l'alumnat que inicia el procés d'escolarització i de les estratègies que segueix la mestra per afavorir la parla en llengua catalana. (Escola Pere Viver de Terrassa).

  • Assemblea de classe

    Assemblea de classe

    En aquest capítol de l'"assemblea de classe" es mostra del procés que se segueix en l'assemblea de classe de sisè de Primària. (Escola Sant Miquel de Cornellà de Llobregat).

  • L'aula d'acollida: un lloc per a una educació globalitzadora

    L'aula d'acollida: un lloc per a una educació globalitzadora

    Metodologia emprada pel centre on l'alumnat nouvingut du a terme projectes amb la col·laboració del professorat del claustre, l'alumnat de l'aula ordinària i d'agents externs al centre.

  • L'expressió oral al parvulari en una escola amb diversitat lingüística

    L'expressió oral al parvulari en una escola amb diversitat lingüística

    Nens i nenes de P4 mostren en unes situacions comunicatives i significatives com van fent seva la llengua. En una aula de P5 uns infants amb més domini del codi parlen de coses que els interessen en una conversa dirigida, en què la mestra ajusta la seva intervenció docent al nivell de desenvolupament de la llengua d'aquests nens i nenes. (Escola Collaso i Gil de Barcelona).

  • Mercat solidari

    Mercat solidari

    Els nens de l'Aula d'Acollida organitzen un Mercat solidari amb objectes aportats per l'alumnat, mestres, famílies i comerciants del barri, per col·laborar amb la MARATÓ de TV3 sobre la "La investigació de les malalties cardiovasculars". (Escola Parellada de Sant Boi de Llobregat).

  • Treballem amb cintes

    Treballem amb cintes

    La'lumnat nouvingut aprén català mitjançant jocs amb cintes. (Escola Sant Martí de Cerdanyola del Vallès)

     

Educació secundària obligatòria

  • Autodictat

    Autodictat

    Treball de lectura de la imatge a partir de les imatges enviades pel professor. Creació d'un petit text sobre cada imatge i correcció. (Institut La Mallola d'Esplugues del Llobregat)

  • De Nador a Vic

    De Nador a Vic

    Aquest projecte pretén ajudar a l'alumnat nouvingut a compartir el procés migratori i l'adaptació a la nova ciutat d'acollida tot realitzant un treball empàtic a partir de l'experiència viscuda per la Laila Karrouch i que escriu en el seu llibre De Nador a Vic. (SSTT Baix Llobregat-Anoia).

  • El bloc i l'aula d'acollida

    El bloc i l'aula d'acollida

    L'espai de treball del projecte @COLLIDA. Espai Moodle. Neix amb els objectius de promoure la integració dels nois i noies nouvinguts i de fomentar el treball cooperatiu entre els diversos IES de la comarca del Bages. (Institut Quercus de Sant Joan de vilatorrada).

  • Integrem llengua i contingut: De l'anticipació a l'aula d'acollida a l'adaptació curricular a l'aula ordinària

    Integrem llengua i contingut: De l'anticipació a l'aula d'acollida a l'adaptació curricular a l'aula ordinària

    Estratègia didàctica per atendre la diversitat de l'alumnat nouvingut a l'aula d'acollida i a l'ordinària de manera inclusiva. (Institut Baix Camp de Reus).

  • L'aula d'acollida de l'Institut Pere Alsius de Banyoles

    L'aula d'acollida de l'Institut Pere Alsius de Banyoles

    L'alumnat nouvingut du a terme projectes amb la col·laboració del professorat del claustre, d'alumnat de l'aula ordinària i d'agents externs al centre. (Institut Pere Alsius de Banyoles).

  • L'aula d'acollida se'n va a la ràdio

    L'aula d'acollida se'n va a la ràdio

    L'alumnat de l'aula d'acollida participa en el programa de Ràdio Gràcia "Gràcia al dia". Al voltant d'aquesta participació es dissenya una seqüència didàctica que integra continguts de llengua oral i llengua escrita i de coneixement de l'entorn. (Institut Vil·la de Gràcia de Barcelona).

  • Projecte: El meu país d'allà

    Projecte: El meu país d'allà

    Aquest vídeo mostra, entre d'altres una experiència duta a terme a l'aula d'acollida de l'Institut Severo Ochoa d'Esplugues de Llobregat. Els alumnes d'aquesta aula són de diferents indrets del món i ens expliquen les seves experiències a Catalunya i com s'han integrat. El projecte "Aigua pel Sagel" ha estat endegat i potenciat a iniciativa d'una ONG del Baix Llobregat. (Diversos instituts del Baix LLobregat).

  • Tot un curs

    Tot un curs

    El programa Tot un món segueix una noia russa durant tot un curs, des de la seva arribada a l'aula d'acollida fins a la incorporació a la classe normal. l'Institut d'Educació Secundària Flos i Calcat de Barcelona a l'inici del curs.  El capítol mostra, ll'evolució que ha fet aquesta nova alumna i el nivell de domini de la llengua que assoleix al llarg de tot un curs. (Institut Flos i Calcat de Barcelona).

     

Projectes de treball

  • Capses de vida

    Capses de vida

    Treball realitzat per l'alumnat de l'aula d'acollida durant el curs 2012/2013. Es tracta d'una exposició d'objectes que, de manera simbòlica, recullen els sentiments i les emocions dels alumnes. És un exemple d'aplicació a l'aula del curs de formació del professorat Estratègies per a l'acollida emocional (Capses d'anada i tornada).


  • Activitat final del projecte "Voltem pel món"

    Activitat final del projecte

    Programes de ràdio elaborats pels alumnes de les aules d’acollida de primària i secundària que participen el l’activitat col·laborativa en xarxa Voltem pel món. Aquests programes formen part de l’activitat de cloenda del projecte i es van emetre en directe durant la setmana del 28 al 30 de maig amb la finalitat de posar en contacte els alumnes dels diferents centres que havien compartit el projecte al llarg del curs 2012-2013.
    Més informació

  • Vocabularis de supervivència

    Vocabularis de supervivència

    Vocabularis de supervivència Vocabularis bàsic àrab,xinès, portuguès i guaraní-català per facilitar la comunicaicó entre l’alumnat i el professorat.