• Imprimeix

Programes d'innovació

Els programes d’innovació consisteixen en plans d’acció que el Departament d’Ensenyament prioritza i impulsa, i que tenen com a finalitat millorar els resultats del sistema educatiu adequant-lo al canvi i a l’evolució social. Amb la mateixa finalitat també s’inclouen les iniciatives d’altres institucions amb les quals el Departament col·labora mitjançant acords o convenis. (Article 2 Ordre Ens/303/2015)

  • Hi ha una diagnosi fonamentada, amb identificació del problema o de la necessitat de canvi o millora.
  • S’especifica l’objecte del programa i aquest escau en un o més dels àmbits d’innovació pedagògica.
  • Es concreten els ensenyaments, nivells, sectors, col·lectius o processos als quals va adreçat.
  • Es requereix el compromís dels centres amb l’aprovació dels òrgans col·legiats o la incorporació al projecte de direcció.
  • Es concreta una planificació del projecte per als centres que té en compte les diferents fases de la innovació en el temps suficient per realitzar-les (durada orientativa: 3 cursos).
  • S’especifiquen les actuacions prioritàries i els recursos que s’hi destinaran.
  • Es preveu de forma completa i sistemàtica l’avaluació dels resultats i de l’impacte del programa, mitjançant els processos i indicadors adients.
  • Precisió i rellevància dels objectius del programa i coherència amb el diagnòstic inicial.
  • Alineament amb les prioritats del Departament d’Ensenyament  i les necessitats dels centres i en qualsevol cas amb l’equitat, la cohesió social i la inclusivitat
  • Impuls del treball en equip i en xarxa dels participants.
  • Coherència del programa amb els plans de treball de les diferents unitats  del Departament d’Ensenyament.
  • Factibilitat de realització del programa.
  • Hi ha constància i evidències de la participació dels centres I altres agents implicats.
  • Compliment de la planificació prevista (el programa finalitza en el termini previst).
  • Hi ha evidències dels resultats i dels canvis o millores que s’han produït.
  • Elaboració i presentació d’un informe d’avaluació, amb propostes de sostenibilitat, consolidació, continuïtat o generalització, si escau
  • Incorporació als plans de treball de les diferents unitats  del Departament d’Ensenyament.
  • Valoració de l’assoliment dels objectius inicials i de les millores generades.
  • Concreció del procés d’avaluació, amb valoracions i propostes.
  • Factibilitat, funcionalitat i consistència de les propostes de consolidació, continuïtat o generalització del programa.
  • Transferència de la innovació a altres centres i contextos o al conjunt del sistema, si escau.

 

RESOLUCIÓ ENS/1767/2016, de 14 de juliol, per la qual es fa pública la relació de programes d'innovació impulsats pel Departament d'Ensenyament.

 

1. Impulsats per la Direcció General d'Educació Infantil i Primària:

 

  • Pràctiques de grau d'educació primària en alternança.

 

2. Impulsats per la Direcció General d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat:

 

 

3. Impulsats per la Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa:

 

 

4. Impulsats per la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial:

 

 

5. Impulsats per la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme: