• Imprimeix

Pràctiques educatives

  • Projecte Clàssics a la romana

    El projecte Clàssics a la romana neix de la voluntat de les dues professores de clàssiques, Montse Dalmau i Majka Llibre, d'assolir 4 objectius generals:

    - integració de les TIC i TAC al currículum.

    - tractament de la diversitat a l'aula.

    - treball cooperatiu entre alumnes i professores.

    - apropar el contingut de les assignatures als alumnes.

    Ens havíem adonat de les mancances que tenen els alumnes pel que fa als coneixements informàtics, que gairebé es limiten a l'ús del messenger, als jocs i a la recerca pel google. Volíem que poguessin emprar les noves tecnologies en el seu treball diari, en les nostres assignatures, però també que pugessin aplicar.-ho a la resta d'assignatures.

  • Nens d'arreu

    S'inicia el projecte intercultural "Nens d'arreu" amb l'objectiu de potenciar el respecte i coneixement mutu entre cultures i acollir a l'alumnat nouvingut. S'ha cregut necessari engegar aquest projecte després d'analitzar la realitat sociocultural de la població de Cassà de la Selva. Aquest projecte engloba el treball d'un país/països dels alumnes nouvinguts al centre, entrevistes inicials amb les famílies nouvingudes per recollir informació de la seva realitat cultural, elaboració del projecte a nivell de programacions de centre i aula, organització de la Setmana Cultural amb la participació de les famílies del país treballat i altres de la mateixa comunitat, elaboració i publicació d'un conte il·lustrat, per un grup de mestres de l'escola i gravació d'un disc compacte amb música tradicional.

    El curs 2007/08 es va treballar Bolívia i es va editar el conte i disc "Un tomb per...Bolívia".

  • El treball per racons a educació infantil i primària

    El nostre projecte es basa en el treball per racons des de P3 fins a 6è. Consisteix en organitzar l'aula en diferents zones on els alumnes hi van a treballar en petit grup i autònomament. En aquests espais, hi troben els materials necessaris per treballar totes les àrees curriculars i arribar a assolir els objectius competencials del nivell en el qual es troben.

  • Coneixem i ajudem els nostres ocells

    Projecte interdisciplinari i comunitari d'observació i protecció d'ocells. L'alumnat del CS de l'escola El Polvorí col·labora amb l'Institut Català d'Ornitologia amb dades (Montjuïc) per a l'atles de migració d'aus i participa en el Projecte Oreneta. Aquest treball comporta la integració de coneixements i la funcionalitat dels aprenentatges, alhora que afavoreix l'autonomia personal i el treball en equip

Presentació

En aquesta secció es troben pràctiques d'aula dels centres educatius de Catalunya que ajuden a difondre les noves línies del currículum de manera molt visual.