• Imprimeix

Categories emissor-receptor

En funció del grau d’implicació i participació en el desenvolupament dels processos d’innovació pedagògica, podríem establir tres categories de receptors de les accions de comunicació i difusió:

Es tracta d’una comunicació interna de centre, liderada per l’equip impulsor del procés d’innovació pedagògica i que té com a principals receptors els components de la comunitat educativa: professorat, alumnat i famílies.

Objectius:

  • potenciar el procés d’innovació mitjançant la seva transferència entre els membres de la comunitat educativa.
  • Promoure la reflexió i el debat constructiu a nivell intern de centre.
  • Promoure i mantenir un clima de confiança mútua i d’autocorresponsabilitat.

Les accions comunicatives tenen lloc entre:

  • Equip impulsor i equip directiu
  • Equip impulsor i professorat
  • Professorat i alumnat
  • Alumnat i alumnat
  • Centre i famílies

Es tracta d’una comunicació externa de centre, liderada per l’equip impulsor del procés d’innovació pedagògica i l’equip directiu i que té com a receptor l’entorn immediat al centre. Aquest tipus de comunicació promou la renovació de la cultura del centre, així com  l’enfortiment i valorització de la seva imatge externa.

Objectius: Difondre el procés i els projectes d’innovació pedagògica que es duen a terme al centre, així com el seu procés d’implementació i els resultats obtinguts.

Les accions comunicatives tenen lloc entre:

  • Comunitat educativa i entorn
  • Comunitat educativa i xarxa de centres
  • Comunitat educativa i grups de treball
  • Comunitat educativa i altres centres de la Comunitat educativa

Es tracta d’una comunicació externa de centre, liderada per l’equip impulsor del procés d’innovació pedagògica, l’equip directiu i el Departament d’Ensenyament. Té com a receptor tota la resta de la comunitat educativa

Objectius:

  • Difondre a la resta de la comunitat educativa els processos d’innovació pedagògica implementats, avaluats i reconeguts pel Departament d’Ensenyament.
  • Dissenyar, implementar i mantenir un sistema de gestió d’informació que possibiliti la transferència dels processos d’innovació pedagògica a la resta del Sistema Educatiu.

 

Accions comunicatives:

  • Jornades d’intercanvi d’experiències
  • Congressos
  • Seminaris de recerca i educació
  • Publicació d’articles