Formació adreçada al professorat d'EOI, la qual abasta tant la formació en centre (formació interna de centre -FIC-, assessoraments i tallers en centre) com l'adreçada a professorat de diferents centres (grups de treball, cursos i jornades)

El Departament d’Ensenyament considera prioritària la formació en centre com a eina de suport i d’enfortiment del projecte educatiu de centre.

Té com a finalitat principal afavorir l’increment de l’èxit educatiu de l’alumnat. Cada centre, en funció dels objectius del seu projecte educatiu, planifica i concreta la formació del centre a curt i mig termini.

Aquesta formació pot tenir diferents modalitats: assessoraments, tallers a centre i formació interna de centre (FIC).

Els equips directius de les escoles oficials d’idiomes han de fer arribar les seves demandes a la Subdirecció General d’Innovació, Formació i Orientació.

Per a més informació, us podeu adreçar a: formlle@xtec.cat

Demanda de la formació en centre

L'equip directiu ha d'omplir aquesta plantilla i enviar-la a formlle@xtec.cat:

Plantilla formació en centre

 

Formació

- FIC Millorem el procés d’escriptura a l’aula
- FIC Millora de l'ensenyament-aprenentatge de l'expressió i interacció oral a les Escoles Oficials d'Idiomes

 

Presentació

Formació adreçada al professorat de diverses EOI que comparteixen objectius comuns.

Hi ha diferents modalitats:

1. Formació individual impartida per una persona formadora: taller, curs i seminari.

2. Reflexió col·lectiva entre iguals per al professorat de diferents centres: grup de treball. 

 
Grup de treball: Sol·licituds

El coordinador ha d'omplir i enviar la plantilla a l'adreça de correu formlle@xtec.cat:

Grup de treball

 
Taller / Curs: Sol·licitud

S’ha d’omplir la plantilla següent plantilla i enviar-la a formlle@xtec.cat

Plantilla Taller / curs

Activitats elaborades pels grups de treball de literatura a l'aula d'EOI

Materials i propostes

El curs 2010- 2011 es van constituir dos grups de treball formats per professorat d’EOI d’anglès que van produir materials que integren els usos curriculars de textos literaris a l’aula d’idiomes i, alhora, fomenten el gust per la lectura fora de l’aula. Desprès d’aquesta primera experiència, en  cursos posteriors  es van constituir més grups tant d’anglès com de francès i d'alemany.

Cal agrair el treball entusiasta de tots els grups. Han seleccionat textos, discutit propostes, i alhora, han unificat criteris i pautes de treball i de presentació. Cal agrair també la col·laboració del British Council, de l’Institut Francès i de l'Institut Goethe. Les persones que els han representat en les tasques desenvolupades han contribuït en aquestes propostes didàctiques tant des de la vessant literària com des de la pedagògica.

A continuació es presenten les propostes didàctiques produïdes per aquests grups.

Grup de treball d'alemany 2015-2016: EOI Barcelona III (Sant Gervasi), EOI Barcelona-Drassanes i EOI del Prat de Llobregat

Wilhelm Busch Fink und Frosch Einführung Lehrer Schüler Text ab B2
Max Raabe Kein Schwein ruft mich an Einführung Lehrer Schüler Text ab B1
Rainer Maria Rilke Der Panther Einführung Lehrer Schüler Text B1/ B2
Martin Baltscheit Die Geschichte vom Löwen, der nicht schreiben konnte Einführung Lehrer Schüler Text A2 / B1

Membres del grup de treball: Claudia Back, Jordi Jané, Liliana Mercado, Maria Vaz, Sonia Viaplana (coordinadora del grup), Ulrike Fiedler (Institut Goethe) i Annette Gutmann (Institut Goethe)

Grup de treball d'alemany 2014-2015: EOI Barcelona III (Sant Gervasi), EOI Barcelona-Drassanes, Àrea EOI (Departament d’Ensenyament) i EOI del Prat de Llobregat

Vladimir Kaminer

Berliner Gastronomie

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe: 5.Kurs/C1

Martin Suter

Der Koch

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe: Ab 2.Kurs

Heinrich Hoffmann

Der Suppenkaspar

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe: Ab 3.Kurs

Franz Schubert

Die Forelle

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe:3. und 4. Kurs

Brüder Grimm

Hänselund Gretel

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe: 2./3. Kurs

Theodor Fontane

Herr von Ribbeck auf Ribbeckim Havelland

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe: Ab 3.Kurs

Doris Dörrie

MitMesserundGabel

Einführung

Lehrer

Schüler

Text

Stufe: 5.Kurs/C1

Membres del grup de treball: Claudia Back, Jordi Jané , Liliana Mercado, Maria Vaz, Sonia Viaplana (coordinadora del grup), Lidia Vilaseca,Ulrike Fiedler (Institut Goethe) i Annette Gutmann (Institut Goethe)

Grup de treball de francès 2013-2014 : EOI Barcelona-Drassanes, EOI de Reus, EOI de La Seu d'Urgell i EOI de Tàrrega

Jean-Philippe Blonde             

06h41

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 3, 4                        

Fatou Diome 

Le ventre de l’Atlantique    

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 4, 5, C1                     

Marguerite Duras 

Roma 

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 2, 3

Eugène Ionesco  

Rhinocéros

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 4, 5

Mathias Malzieu 

Don Diego 2000 

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 3, 4

Pierre de Marivaux 

Le jeu de l´amour et du hasard           

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 5, C1 

Georges Pérec 

Je me souviens

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 2 ,3

Jacques Roubaud 

Kitty O’Shea 

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 1, 2

Leïla Sebbar 

Mon cher fils 

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 4, 5

Cédric Villani

Théorème vivant introduction enseignant étudiant texte Niveau: 4, 5, C1         

Membres del grup de treball : Isabel Cochin Climens (coordinadora del grup),  Montserrat Garriga Buixó, Anne Gónzalez Camacho, Guenola Moreau, Ana Maria Ribau Melé i Olivier Decriaud (Institut Francès de Barcelona).

Grup de treball de francès 2013-2014: EOI del Prat de Llobregat, EOI de Sta. Coloma de Gramenet , EOI de Terrassa i EOI Vall d'Hebron

Marie-Célie Agnant  

La Maison face à la mer             

introduction

enseignant

étudiant

texte

Niveau: 4, 5, C1     

Alain Bosquet 

La Trompe de l´éléphant introduction enseignant étudiant texte Niveau: 1, 2

Didier van Cauwelaert 

La Maison des lumières  introduction enseignant étudiant texte Niveau:  2, 3

Grégoire Delacourt 

La Liste de mes envies introduction enseignant étudiant texte Niveau: 1, 2

Jean Echenoz 

14 introduction enseignant étudiant texte Niveau: 4, 5, C1

Annie Ernaux 

L’occupation introduction enseignant étudiant texte Niveau: 2, 3

Eric Emmanuel Schmitt 

Hôtel des deux mondes  introduction enseignant étudiant texte Niveau: 2, 3, 4

Wajdi Mouawad 

Anima introduction enseignant étudiant texte Niveau: 3, 4, 5      

Membres del grup de treball : Ana Maria Forcada Domenig, (coordinadora del grup) Maria Garcia López,  Esperança Heredia Navarro, Myriam Mallart Brussosa, Anne Sitri, Luis José Tigero González i Olivier Decriaud (Institut Francès de Barcelona)

Grup de treball d'alemany 2013-2014 : EOI Barcelona III (Sant Gervasi) i EOI del Prat de Llobregat 

Doris Dörrie

Das Sofa

Einführung Lehrer Schüler Text   Stufe: ab 3. Kurs
Rafik Schami

Der Leichenschmaus

Einführung Lehrer Schüler Text Hörtext Stufe: 5.Kurs, C1
Rafik Schami

Eine Hand voller Sterne 

Einführung Lehrer Schüler Text   Stufe: 4./5./C1 Kurs
Servus

Florian Werner

Einführung Lehrer Schüler Text Hörtext Stufe: ab 3. Kurs

Kurt Tucholsky

Augen in der Groβstadt

Einführung Lehrer Schüler Text   Stufe: 2./ 3. Kurs

Membres del grup de treball:  Claudia Back, Jordi Jané ,Sonia Viaplana (coordinadora del grup) ,Ulrike Fiedler (Institut Goethe) i Annette Gutmann (Institut Goethe)

Grup de treball de francès 2012-2013: EOI Sta. Coloma de Gramenet, EOI Tàrrega i EOI Bcn Drassanes

Barthes

La côtelette

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 4, 5

Beigbeder

Un roman français

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 3, 4

Hugo

Demain dès l'aube

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 2, 3

Pennac

Les droits imprescriptibles du lecteur

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 2, 3

Perec 1

Espèces d'espaces

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 4, 5

Perec 2

Espèces d'espaces

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 4, 5

Perros

Qu'il est dur d'aimer...

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 4, 5 

Rahimi

Syngué Sabour

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 3, 4

Rimbaud 1

Voyelles

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 2, 3

Rimbaud 2

Le dormeur du val

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 3, 4

Rouaud

Les champs d'Honneur

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 5, 6

Soupault

Amis d'enfance

introduction

enseignant

étudiant

texte

niveau: 2, 3

 Membres del grup de treball: Myriam Mallart, Isabel Cochin, Anna Ribau, Jose Luis Tigero, Ana Forcada (coordinadora del grup) i Fabrice Bentot (Institut Francès)

Grups de treball 2011-2012: EOI Girona

Paul McCarney Average introduction teacher student text level: 4, 5
Lee Rourke Emergency introduction teacher student text level: 4
Denise Rodgers

Front Row:

introduction teacher student text level: 3
Jojo Moyes Me before you: introduction teacher student text level: 4, 5
Ngozi Adichie Sola:  introduction teacher student text level: 4
Alan Benett The Uncommon reader II: introduction teacher student text level: 4
Alan Benett The Uncommon reader I:  introduction teacher student text level: 4
Benjamin Zaphaniah Touch introduction teacher student text level: 4

Membres del grup de treball:  Ana Isabel Fernández Córdoba,  Elena Bastus Valentí, Sandra Diaz de Alda Sans, Cristina Fernández Parra, Ramón Enrique Lapeña Prieto, Maria Pila Sola Lavall, Carme Llobet i Lesley Denham (British Council)

Grups de treball 2011-2012: EOI Maresme i EOI Mollet

Bill Bryson Hammerfest: introducció teacher student text level: 4, 5
Robert Frost  Road not taken:  introducció teacher student text level: 3, 4
William Shakespeare Romeo and Juliet:  introducció teacher student text level: 3, 4
Shel Silvertein The Silver fish: introducció teacher student text level: 3, 4
Flann O'Brien The third policeman: introducció teacher student text level: 4, 5
Dizraeli People taking pictures introducció teacher student text level:

Membres del grup de treball: Josepa Elena Sopeña Feu, Natalia Nefedova Vetchinova, Judith Garrido Balde,  Alan Murray O'Sullivan,  Noemi Ligero i Tormo, Clara Espelt Coll, Kevin Hackett,  Lesley Denham (British Council)

Grups de treball 2011-2012: EOI Terrassa, EOI St. Cugat del Vallès i EOI Manresa

G.K. Chesterton A list introduction teacher student text level: 2, 3
Hal Sirowitz Doggie Bag introduction teacher student text level: 3
Georges Mikes How to be an alien introduction teacher  student text level: 3, 4
MIck Parkin Little Alberto introduction teacher student text level: 4, 5
Shel Silverstein Messy room introduction teacher student text level: 1, 2
Ralph Hodgson Stupidity street introduction teacher student text level: 2, 3
Diane Bums Sure you can ask me... introduction teacher student text level: 3
Pedro Pietri Telephone introduction teacher student text level: 3
Wendy Cope The uncertainty of the poet  introduction teacher student text level: 2, 3
Sophie Hannah Wells-next-the-Sea introduction teacher student text level: 2, 3

Membres del grup de treball: Miguel Ángel Castillo Muñoz, Maria Dolors Belles Valls, Natalia López Valcarce,  Michael Buck, Lesley Denham (British Council)

Grups de treball 2011-2012: EOI El Vendrell, EOI Esplugues i EOI Garraf

David Campton Incident introduction teacher student text level: 4, 5
Nancy Huston Fault lines: introduction teacher student text level: 3, 4
Fay Weldon The life and loves of a She-Devil  introduction teacher student text level: 3, 4
Miranda July Free everything introduction teacher student text level: 3, 4
Elizabeth Jennings One flesh introduction teacher student text level: 3, 4
Brian Moore Lies of silence introduction teacher student text level: 4, 5
Patricia Ace Neighbours introduction teacher student text level: 3, 4
Patty Smith Off the shelf introduction teacher student text level: 3, 4
Lydia Davis Passing wind introduction teacher student text level: 4, 5
Wendy Cope Proverbial ballade introduction teacher student text level: 4, 5
R.L. Stevenson My shadow introduction teacher student text level: 2, 3
Roald Dhal The way up to heaven introduction teacher student text level: 4, 5
Jackie Kay Trumpet introduction teacher student text level: 4, 5
Ursula Le Guin Voices introduction teacher student text level: 3, 4

Membres del grup de treball: Maricel Oró Piqueras, Mariona Carreras Raurell, Laura Rota Roca, Marc Olmedo Casas,  Estefania Castillo García, Spela Ursic,  Lesley Denham (British Council)

Grup de treball 2010-2011 EOI El Vendrell, EOI Esplugues i EOI Garraf

Learning Language: introduction teacher student text level: 3, 4, 5
Brick Lane: introduction teacher student text level: 4
My Son The Fanatic: introduction teacher student text level: 4, 5
Minus Three Point Six: introduction teacher student text level: 3, 4
Valentine: introduction teacher student text level: 3, 4, 5
The Street: introduction teacher student text level: 3, 4, 5
Education for Leisure: introduction teacher student text level: 4, 5
Wise Children: introduction teacher student text level: 4, 5
The Lemon Table: introduction teacher student text level: 4, 5

Membres del grup de treball: Mariona Carreras Raurell, Estefania Castillo García, Yolanda Villegas Puerta, Spela Ursic i Maricel Oró Piqueras (coordinadora del grup de treball)

Grup de treball 2010-2011 EOI Terrassa, EOI Badalona i EOI Sabadell

Grup de treball 2010-2011 EOI El Vendrell, EOI Esplugues i EOI GarrafMembres del grup de treball: Mariona Carreras Raurell, Estefania Castillo García, Yolanda Villegas Puerta, Spela Ursic i Maricel Oró Piqueras (coordinadora del grup de treball)

The Shed: introduction teacher student text level: 5
In the Kitchen: introduction teacher student text level: 5
Learning Language: introduction teacher student text level: 3, 4, 5
Brick Lane: introduction teacher student text level: 4
My Son The Fanatic: introduction teacher student text level: 4, 5
Minus Three Point Six: introduction teacher student text level: 3, 4
Valentine: introduction teacher student text level: 3, 4, 5
The Street: introduction teacher student text level: 3, 4, 5
Education for Leisure: introduction teacher student text level: 4, 5
Wise Children: introduction teacher student text level: 4, 5
The Lemon Table: introduction teacher student text level: 4, 5
New Year's Resolutions: introduction teacher student text level: 4, 5
Kidspoem: introduction teacher student text level: 5
Telephone Converstion: introduction teacher student text level: 5
My Busconductor: introduction teacher student text level: 4, 5
Ordinary Thunderstorms: introduction teacher student text level: 5
Hiding in the bathroom: introduction teacher student text level: 4, 5
Slam: introduction teacher student text level: 4, 5
I used to live here once: introduction teacher student text level: 4, 5
I've got a cold: introduction teacher student text level: 3, 4
Wouldn't it be funny: introduction teacher student text level: 3

Membres del grup de treball: M. Àngels Solà Navarro, M. Antònia Rus Núñez, Víctor M. Alarcón Cot i Michael Buck (coordinador del grup de treball)