• Imprimeix

Trenta-dosena conversa pedagògica

32a conversa pedagògica: L’espai escolar com a entorn d’aprenentatge i benestar

L’entorn educatiu cal que ofereixi, a més d’un entorn de qualitat, seguretat física i psicològica, un disseny estètic ric en formes, colors, imatges i estructures que potenciïn la creativitat i sobretot, esdevinguin espais generadors d’aprenentatge. Vetllar per la qualitat, el disseny i la cura dels espais és una tasca contínua que requereix ser pensada, compartida entre tots els agents de la comunitat educativa.

Amb aquesta intenció, es vol compartir aquesta conversa amb aquells centres que volen anar més enllà en el disseny i en els criteris que inspiren el funcionament dels seus espais. No es tracta de fórmules o consells pràctics com a receptes vàlides per a tots els casos, sinó de possibilitats genèriques per transformar els espais escolars amb recursos sostenibles.

D’altra banda, des d’aquesta mirada, espais com entrades, aules, passadissos, porxos, patis, etc, adquireixen rellevància en ser considerats punts de trobada, d’investigació i experimentació i esdevenen entorns d’aprenentatge. Espais escolars

Aquest acte va tenir lloc el dijous 7 de juny a les 17.30h a la Sala d’Actes del Departament d’Ensenyament.

Intervindran en la conversa:

Teresa Bardera, Mestra i formadora de mestres -Departament Ensenyament Generalitat de Catalunya-ICE de la Universitat de Girona (UdG). Ha realitzat assessoraments i seminaris i ha col·laborat en l’elaboració de diversos materials al voltant del tema dels espais escolars.

Assumpta Cirera, Professora del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Màster en Educació Interdisciplinària de les Arts a la Universitat de Barcelona, fent el TFM sobre La influencia de l’espai en els aprenentatges. Responsable de la remodelació de l’Aula d’Educació Visual i Plàstica de la UVIC.

Maria Teresa Mínguez, Titulada superior Arquitecta .

Cap de Servei de Gestió de construccions escolars des de 2011 del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Responsable de la supervisió de centres educatius (2006-2011)

Montserrat Pedreira és mestra, llicenciada en psicologia i Doctora en Educació. Imparteix docència en el grau d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC. És la creadora i responsable pedagògica dels espais de ciència per a infantil Niu de Ciència del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i Lab 0_6, Centre de descoberta, recerca i documentació per a l’educació científica a les primeres edats.

MODERA: Ester Forné. Àmbit artístic CESIRE

 

Trenta-dosena conversa pedagògica - Versió íntegra

 

 

 

Trenta-dosena conversa pedagògica - Resum