• Imprimeix

Hàbits de treball

Orientacions i activitats

  • Instruments aprendre a aprendre L'autoestima: propostes metodològiques, activitats i recursos

    Es considera que una autoestima saludable és altament valuosa donat que dóna suport a la seva percepció de les experiències de la vida. En varis trastorns infantils s’hi detecta mancança d’autoestima. En són exemples el dèficit d’atenció, la impulsivitat o quadres d’ansietat. A nivell escolar condiciona l’aprenentatge i les relacions socials, fonamenta la responsabilitat, determina l’autonomia personal i recolza la creativitat. [Basat en la llicència d'estudis d’Anna Carpena]

  • Activitats per fomentar l'atenció i la reflexió en l'alumnat de primària

    Sense uns bons hàbits de treball escolar és molt difícil treballar i assolir bé els aprenentatges. A l’escola cal fomentar aquests hàbits a l’educació infantil i també a l’esducació primària, de forma sistemàtica i al nivell de complexitat que correspongui.

    [Basat en la llicència d'estudis de Núria Marsal]

  • "Escolta'm" La resiliència i la vinculació afectiva en l'acció tutorial

    Proposta d’un pla d’intervenció educativa tutorial. Exposa un procés d’acompanyament que permeti als infants de parvulari poder orientar el seu comportament de manera positiva i amb millors capacitats per poder gaudir de les primeres experiències escolars i d’aprenentatge, desenvolupant habilitats de comunicació i de relació entre el tutor i entre iguals. Una de les eines per vehicular aquesta proposta de canvi ha estat: la classe petita.

    [Basat en la llicència d'estudis de Carme Saumell]

  • Mira, mira, com estudio!

    Qüestionari elaborat per l’EAP de Montcada-Ripollet-Sta Perpètua de Mogoda amb l’objectiu d’ajudar a l’alumnat a analitzar el seu rendiment en l’estudi i millorar la pròpia pràctica.

Enllaços d'interès