• Imprimeix

Tutoria, avaluació i reflexions pedagògiques

La tutoria personalitzada
Encarna Hidalgo presenta l'experiència a l’Institut Carrasco i Formiguera de Barcelona.

 

L’acció tutorial com a espai de diàleg
Rafel Lemus presenta l’experiència que porta a terme a l’Institut de Cubelles.

 

La tutoria compartida
Robert Velásquez explica com es facilita una bona tutoria a l’ESO.

Tres expertes parlen sobre l’aprenentatge i l’avaluació
Carme Burgués, Iolanda Guevara i Neus Sanmartí parlen sobre el model de currículum basat en les competències i les implicacions que té sobre l’aprenentatge i l’avaluació.

 

Cap a una avaluació més autèntica, més propera a la vida real
Reyes Carretero exposa quin és el paper de l’avaluació en el desenvolupament competencial. Com, què i quan avaluar, els indicadors d’avaluació i l’autentificació de proves d’avaluació.

Com aprenem? Grups cooperatius, educació lenta o aprenentatge per competències formen part dels debats actuals en educació. Les classes són més actives, vivencials i basades en la realitat de l’entorn.

 

Aquí, qui mana? Com volen ser tractats els professors i com tracten ells els alumnes, quin ordre volen a l’aula i al centre i com resolen els problemes quotidians de convivencia.

 

L’èxit i el fracàs Què entenem per èxit i fracàs, què vol dir excel·lència, què cal avaluar i com fer-ho, quins són els factors que ens ajuden o ens destorben a l’hora de sortir-nos-en.

 

Joves i participació Reflexió dels joves de cinc instituts de Catalunya respecte la participació que gaudeixen a l’aula, al centre i a l’entorn, i les dificultats que tenen per l’accés a la informació.

 

DiversiTAC Promou l’educació en base a tres eixos de treball: l’educació en valors i ciutadania, l’educació en comunicació, i l’ús de les noves tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement com a vehicle.

Enllaços d'interès