• Imprimeix

Experiències de centres

  • Espais de l'escola: el pati

    Espais de l'escola: el pati

    El pati o jardi, així com tots els indrets de l'escola, és un espai amb altes possibilitats educatives. Ara bé, que esdevingui realment educatiu per a l'infant i l'estona que hi roman contribueixi a l'assoliment de les capacitats vindrà donat per la reflexió que l'equip educatiu de cada centre hagi realitzat. Una reflexió sobre els usos, els espais, els materials i els temps que se li dedica. 

     

  • El pirata Pocapor

    El pirata Pocapor

    Treballar per projectes també és possible en el primer cicle d’educació infantil. Es tracta, però, d’un repte que implica donar importància a la interacció dels infants amb les coses que aprenen i que fan.

    Implica, també, una actitud d’escolta activa per part de les persones educadores que volen donar resposta al desig d’aprendre dels infants i produir en ells aprenentatges significatius i que parteixin dels propis interessos. 

  • Del canvi dels bolquers al control d'esfínters

    Del canvi dels bolquers al control d'esfínters

    Els moments en què l’infant té una relació més estreta i sobretot d’intimitat amb l’adult és en els moments de cura, i un d’ells és el canvi de bolquers. L’infant, tant en el canvi de bolquers, com en el control d’esfínters és l’absolut protagonista, tant del seu cos, que haurem de respectar, com dels seus sentiments i emocions. 

  • Jocs de falda

    Jocs de falda

    En els primers anys de vida dels infants és molt important la relació individualitzada amb l'adult, ja que suposa un primer esglaó en la descoberta que fan d’ells mateixos i del seu entorn immediat.

    Els jocs de falda possibiliten aquest tracte individualitzat, ja que tot jugant amb l'infant assegut a la falda, l'adult li transmet el seu afecte, li fa moixaines, el gronxa, capta la seva atenció amb la mirada i es comunica amb ell. 

  • Joc de la descoberta d'objectes

    Joc de la descoberta d'objectes

    La unitat didàctica “joc de la descoberta d’objectes” o “joc heurístic” és una activitat de joc, exploració i combinació d’objectes, ideat per la professora Elinor Goldschmied, adreçada als infants del segon any de vida en col·lectivitat.

    És una continuació i complement de “la panera dels tresors”, joc d’exploració d’objectes ideat per als infants del primer any de vida, de 6 a12 mesos.

  • La vida quotidiana: l'estona del dinar

    La vida quotidiana: l'estona del dinar

    Unitat didàctica adreçada a infants  d'entre 0 i 3 anys que ens mostra com a la Llar d'infants La Baldufa, de Vilanova del Vallés, entenen aquesta estona com un moment de plaer i de relació.

Vídeos

Espais de docents