• Imprimeix

Bibliografia

Llibres i dossiers

  • La descoberta del pensament matemàtic a l'escola bressol

    La descoberta del pensament matemàtic a l'escola bressol

    Llibre que descriu com els infants de 0 a 3 anys comencen a construir el seu pensament matemàtic a l'escola bressol. Conté es experiències dutes a terme a les Escoles Bressol Municipals de Girona 

  • Guia créixer amb tu. Els infants de 0 a 18 mesos.

    Guia créixer amb tu. Els infants de 0 a 18 mesos.

    Manual d’ajuda en l'etapa crucial i enriquidora de la vida dels infants de 0 a 18 mesos. Aquesta guia vol ser una eina útil que acompanyi als pares en els primers anys de la criança dels seus fills

     
  • Guia créixer amb tu. Els infants de 18 a 36 mesos.

    Guia créixer amb tu. Els infants de 18 a 36 mesos.

    Segona guia de Créixer amb tu que comprèn dels 18 i als 36 mesos. Els infants en aquesta etapa es desenvolupen ràpidament i van essent conscients de qui són, on estan, què poden fer i què no poden fer

  • Hablando...nos entendemos los dos

    Hablando...nos entendemos los dos

    Guia il·lustrada, escrita per terapeutes del llenguatge, que mostra als pares i als educadors com ajudar als nens amb retard del llenguatge a través de les activitats quotidianes com l'hora del menjar o del bany

  • Perill, nens

    Perill, nens

    Selecció de textos amb el propòsit principal de mantenir un diàleg amb els lectors sobre diferents aspectes de la relació entre adults i infants, ja sigui en la família, a l'escola o a la ciutat

  • Connecta't per aprendre. Aprenentatge social i personalitzat

    Connecta't per aprendre. Aprenentatge social i personalitzat

    Presentació dels marcs de referència que serveixen per desenvolupar activitats interessants i innovadores amb l'ajuda de les TIC. Es faciliten recursos, experiències i propostes per aprofitar tot aquest potencial al ritme de cadascú

  • La artesanía de la comunicación

    La artesanía de la comunicación

    Una nova mirada a com entendre i abordar la comunicació i el llenguatge en l'etapa 0-6, la més cabdal en l'adquisició d'aquestes competències. El lector hi trobarà informació, reflexió i recursos pràctics

  • Los proyectos de trabajo en el aula

    Los proyectos de trabajo en el aula

    El lector interessat té a les seves mans un compendi de reflexions teòriques i d'exemples pràctics sobre el treball per projectes duts a terme tant a les aules de tres anys com a les de setze

  • Ciència 3-6

    Ciència 3-6

    Activitats realitzades amb nens i nenes de parvulari (3-6 anys), el fil argumental de les quals és sempre el procés experimental, i on ressalta la importància d'educar en la curiositat, qüestió fonamental per a l'aprenentatge

  • Primeres literatures, llegir abans de saber llegir

    Primeres literatures, llegir abans de saber llegir

    Recorregut seriós i rigorós per a la primera presa de contacte de l'infant amb l'art de la paraula i amb el món del llibre. Abans de llegir llibres i frases l'infant ha d'haver estat en contacte amb la paraula feta art i amb les imatges que haurà pogut llegir en els "seus" primers llibres

  • Fent camí cap a l'escola que volem

    Fent camí cap a l'escola que volem

    El llibre és el resultat de la reflexió de les autores a l’entorn del dia a dia a l’escola per tal de construir l’escola que tots i totes voldríem

Revistes

Alsina, A (2015). El pensament matemàtic a l’educació infantil. Barcelona:Rosa Sensat

Llibre que descriu com els infants de 0 a 3 anys comencen a construir el seu pensament matemàtic a l'escola bressol. Conté es experiències dutes a terme a les Escoles Bressol Municipals de Girona


Geis, A (2016). Els menjadors de parvulari. Lleida: Pagés Editors

Tot el temps que els infants passen a l’escola ha de ser educatiu. L’autora dóna unes pautes d’actuació per aconseguir que el temps de menjador també ho sigui.


De Puig, I (2013). Pensem-hi!. Vic: Eumo Editorial

Programa adreçat a mestres i educadors d’escoles bressol que conté propostes per reforçar les habilitats del pensament en els infants de dos i tres anys.


Ferrer, I (2012). L’artesania de la comunicació. Diàleg, escolta i llenguatge a l’etapa 0-6. Barcelona: Graó

Una mirada sobre com entendre i abordar la comunicació i el llenguatge en l’etapa 0-6. El lector hi trobarà informació, reflexió i recursos pràctics.


Abad, J. Ruiz de Velasco, A (2012). El juego simbòlico. Barcelona: Graó

Llibre per descobrir l’univers dels jocs simbòlics, els seus significats, sentits, beneficis i possibilitats.


Pepper, j. Weitzman, E. (2007). Hablando nos entendemos los dos. Canadà: Martin Townsend

Guia il·lustrada, escrita per terapeutes del llenguatge, que mostra als pares i als educadors com ajudar als nens amb retard de llenguatge a través de les activitats quotidianes com l’hora del menjar o del bany.


Iturbe, X. (2015). Coeducar a l’escola infantil. Sexualitat, amistat i sentiments. Barcelona:Graó

Per aprofundir en les característiques de la sexualitat infantil, les seves conductes, desitjos i sentiments.


Generalitat de Catalunya (2008). Créixer amb tu. Els infants de 0 a 18 mesos (2a edició). Barcelona: Generalitat de Catalunya

Manual d’ajuda en l’etapa crucial i enriquidora de 0 a 18 mesos. Aquest guia vol ser una eina útil que acompanyi als pares en els primers mesos de la criança dels seus fills.


Generalitat de Catalunya (2005). Créixer amb tu. els infants de 18 a 36 mesos. Barcelona: Generalitat de Catalunya

Segona guia de “Créixer amb tu” que vol ser un suport a les famílies d’infants d’entre 18 i 36 mesos.


Paniagua, G. Palacios, J (2005). Educación infantil. Respuesta educativa a la diversidad. Madrid: Alianza Editorial

Pautes, estratègies i reflexions que ens poden ajudar a donar una resposta educativa adequada a tots els alumnes d’educació infantil

  • Fins al vespre!

    Fins al vespre!

    Un àlbum per familiaritzar-se amb tot allò que passa al parvulari en un període d’adaptació o per identificar-se quan l’escola els ve de nou. Un llibre per explicar i compartir amb infants a partir de 3 anys