• Imprimeix

Pràctiques compartides

  • Street art: un projecte d’art urbà - INS Serrallarga de Blanes /system/modules/cat.vass.wcmResponsive.formatters.llista/formatters/pdf icon [459,9 KB ]

    L’street art: un projecte d’art urbà és una idea que sorgí en col·laboració amb l’Ajuntament de Blanes. A la base de la proposta hi ha la necessitat de conscienciar els joves de la població en la cura de l’entorn i el mobiliari urbà. Així doncs, es tracta d’educar en la sensibilitat i el respecte per l’entorn urbà.

  • No em demanis que recordi - Escola Arrels de Solsona /system/modules/cat.vass.wcmResponsive.formatters.llista/formatters/pdf icon [319,92 KB ]

    L'alumnat de 3r d'ESO de l'escola Arrels de Solsona han dut a terme, dins del servei comunitari, un projecte de col·laboració amb l'AFA (Associació de Familiars d’Alzheimer de Solsona), amb l'objectiu de sensibilitzar la població sobre la malaltia.

    Aquest projecte és la culminació de la matèria complementària d'entrenament d'habilitats emprenedores que es fa a l'escola de 1r a 3r d'ESO. L'alumnat, a través de dinàmiques de grup, millora el seu autoconeixement i les seves habilitats creativa, comunicativa i de treball en equip i culmina cada curs amb la realització d'un projecte, que a 3r d'ESO ha de ser un projecte social on l'alumnat col·labori amb una entitat social de Solsona.

  • Servei comunitari a l'Institut Estela Ibèrica de Santa Perpètua de la Mogoda

    Projecte Mou-te al pati

    Amb aquest projecte es pretén que un grup d’alumnes de segon cicle de l’ESO es mobilitzi per intentar dinamitzar els alumnes de 1r cicle durant l’hora de pati. L’objectiu és millorar la seva manera de relacionar-se per tal d’evitar conflictes, tant al pati com després a les aules, i així millorar la cohesió social.

    Projecte El gran recapte

    Aquest projecte de Servei Comunitari es basa en la iniciativa del Banc d’Aliments “El Gran Recapte” que té lloc els dies 25 i 26 de novembre a tot Catalunya. Es tracta, mitjançant un seguit d’activitats, de desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en  una societat catalana democràtica i participativa.

  • Servei comunitari al Manyanet de Blanes: Miniempreses socials

    Els alumnes, per equips cooperatius, creen empreses reals amb una finalitat social. Cada equip ha de gestionar la seva miniempresa, decidir els càrrecs, crear i desenvolupar un producte/ servei, desenvolupar una estratègia de màrqueting i realitzar la seva venta del producte.

  • Servei comunitari a l'Institut Mediterrània del Vendrell

    Els alumnes de l’Institut Mediterrània del Vendrell ofereixen un servei consistent en la realització d’una audició musical i un recital de poemes amb lectura conjunta dels alumnes i els avis, prèviament treballats per les dues parts.Simultàniament a aquestes dues activitats es realitzarà una projecció audiovisual de fotografies personals aportades pels alumnes i els avis i àvies participants en el projecte.

  • Servei comunitari a l'Escola Sagrada Família de Santa Perpètua de la Moguda, Barcelona

    El projecte de mediació ens permet treballar el conflicte com a una eina positiva: l’existència del conflicte i afrontar-lo té una potencialitat educativa que val la pena aprofitar. Hem de preparar els nostres alumnes perquè sàpiguen gestionar els conflictes que es trobaran en la nostra societat, rica i diversa.

  • Servei comunitari a l'Institut Seròs de Seròs, Lleida

    El projecte desenvolupat consisteix en una cursa, aquest any per recaptar fons per construir pous d’aigua, amb l'objectiu d'evitar que els nens faltin a escola per anar-la a buscar a
    punts llunyans.

  • Servei comunitari a l'Institut El Sui de Cardedeu

    El projecte desenvolupat amb col·laboració de dues residències d'avis: Rumy i Maranatha en el que hi participen tots els alumnes de 3r d'ESO de l'Institut El Sui de Cardedeu donant servei durant tot el curs escolar a ambdues residències.

  • Servei comunitari a l'Escola Joan Pelegrí de Barcelona

    A la classe de ciències socials els alumnes aprenen els continguts d’història presents al Museu d’Arqueologia (MAC-BCN). A més es preparen com fer una presentació ja que després hauran de fer de guies del Museu.

  • Blog Servei Comunitari – Col·legi Pare Enric d’Ossó

    Els alumnes de 3r i 4t d’ESO han desenvolupat diferents Serveis Comunitaris o activitats d’Aprenetatge-Servei.  Totes aquestes experiències s’han anat recollint en un Blog.

  • Trenquem el silenci!

    Trenquem el silenci! és un programa de la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere.  Aquí es mostra el treball fet a l'INS Salvat Papasseit  mitjançant l'APS dins les matèries curriculars: Matemàtiques, Ciències socials, Educació Musical, Llengua Catalana i Educació visual i plàstica. El servei es concreta en un acte de sensibilització al barri de la Barceloneta.

  • Servei comunitari a LLeida

    L'associació de discapacitats físics Aspid i els alumnes de 4rt d'ESO de l'IES Ronda promouen l'accessibilitat en comerços. Estudiaran 150 botigues de Cappont i Pardinyes

  • No em demanis que et recordi

    Himne de l'Alzheimer, elaborat dins del projecte de Servei comunitari de l'escola Arrels II de Solsona.

  • Fitxa model de pràctica compartida

    Per tal de compartir les pràctiques que es van generant als diferents territoris, en aquest espai hi trobareu un model de fitxa amb l'objectiu de facilitar-ne el recull