• Imprimeix

Centres

Com podem començar

  • Code Week 2014. Participeu-hi!

    Pàgina de l'edu365 dedicada a mostrar aquelles aplicacions que ajuden l'alumnat de totes les edats a aprendre a programar i a crear aplicacions

  • Lightbot

    Joc per introduir-se en conceptes de programació d'ordinadors sense necessitat de saber llegir ni escriure. Joc adequat per utilitzar des d'infantil.

     

    - Existeix versió per a web, per a iPad i per a Android

    - L'objectiu és moure un robot per un tauler i il·luminar els quadrats marcats en blau

    - Per moure el robot cal construir una seqüència d'instruccions iconogràfiques

  • Scratch

    Entorn de programació orientat a l'aprenentatge de la programació. Es defineixen com a comunitat d'aprenentatge creatiu amb varis milions de projectes compartits. Qualsevol programa fet en aquest entorn es pot compartir amb la resta del món. La idea és compartir per aprendre.

    - En accedir al web, cal donar-se d'alta com a usuari: Uneix-te a Scratch

    - Per fer el primer programa cal fer clic al botó Crea

    - Per veure el funcionament de les diferents parts de l'entorn de programació i veure'n les diferents funcionalitats accediu al recurs Introducció a l'Scratch

    - Les Scratch Cards donen indicacions de com crear petits programes

Destacats

Activitats

CODE WEEK pàgina oficial code week

Per què aprendre a programar

En un món on estem envoltats de tecnologia, i on moltes de les nostres interaccions són amb ordinadors, aprendre a programar ens ajudarà a entendre com funcionen els diferents dispositius. I més encara, aprendre a programar ens donarà una poderosa manera d'explorar les nostres idees i construir diferents coses, tant per treballar com per jugar.

Aprendre a programar, doncs, dins de l'àmbit educatiu ha de servir per a l'adquisició d'habilitats. Habilitats que acabaran incidint en els aprenentatges curriculars dels nostres alumnes. Parlem de: Creativitat, resolució de problemes, pensament estructural i lògic i tolerància a la frustració.