• Imprimeix

Educació secundària obligatòria

Altres activitats

  • Què va passar el 1714?

    Proposta didàctica que planteja la causalitat del conflicte a partir de la interpretació de fonts primàries i secundàries. També s'analitzen els fets, tant els bèl·lics com la vida quotidiana, a la Catalunya del segle XVIII i després es valoren les conseqüències polítiques, econòmiques i culturals que va tenir la victòria del bàndol borbònic.

    Les activitats s'adrecen a l'alumnat de 4t d'ESO i de Baxillerat.

  • La Guerra de Successió i l'11 de setembre

    Proposta que presenta dues línies d'actuació didàctica (un nivell avançat i un nivell bàsic) a partir de la utilització de diversos recursos tecnològics i utilitzant una metodologia interactiva.  Combina l'ús de les tecnologies amb material imprès on s'han de fer activitats molt pràctiques alternant el treball individual i per parelles.  

    Activitat dirigida a l'alumnat de 2n d'ESO. 

  • La Guerra de Successió

    La incidència i les conseqüències de la Guerra de Successió. La situació de Catalunya dins de la monarquia hispànica cap al 1700. Felip V, el nou rei. Catalunya entre Felip V i Carles III. Els exèrcits de la Guerra de Successió. La batalla d'Almansa. La batalla de Prats del Rei.  El setge de Cardona. El Tractat d'Utrech. Incendi de Manresa.  La batalla de Talamanca. El setge de Barcelona i l'Onze de Setembre.

  • Guies de la nostra història

    La proposta planteja que l’Ajuntament de Barcelona encarrega l’elaboració d’un dossier didàctic per conèixer la Barcelona del 1700, els escenaris de la Guerra de Successió i del setge del 1714, així com les conseqüències de la desfeta.

    Es presenta en dos versions, una aplicable a l'ESO i una altra al Batxillerat. Per accedir als continguts cal inscriure's a la plataforma 1714 del web Tricentenari BCN

  • Arqueòlegs del segle XXI

    Activitat per a l'alumnat que utilitzi tauletes digitals o telèfons intel·ligents (smartphones) com a eines d'aprenentatge. Utilitza la metodologia basada en projectes (ABP) i es fan equips de treball que han d'imaginar que són arqueòlegs i historiadors que han de descobrir les traces del conflicte dinàstic i del setge de 1714. Hi han dos models d'aplicació: un a l'ESO i un altre al Batxillerat.

    Per accedir als continguts cal inscriure's a la plataforma 1714 del web Tricentenari BCN