• Imprimeix

Scratch Challenge

Objectiu i temàtica

Fomentar l’aprenentatge de la programació entre els docents i els alumnes com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch i premiar-ne les propostes més reeixides.

El projecte ha de basar-se en el repte plantejat per a aquesta edició: “Els invents que ajuden a les persones”.

Aquesta idea pot tenir diferents interpretacions:

  • il·lustrar un invent, o una millora d’un invent, que resolgui alguna necessitat de les persones.
  • fer una simulació del funcionament d’algun invent existent.
  • a partir d'un conte o d'una història, inventar un objecte màgic o una fórmula màgica que ajudi a resoldre el conte o a canviar-ne el final.
  • fer un joc de preguntes i respostes al voltant d'invents propers o de les dones inventores.



Què fomenta l’Scratch Challenge?

  • L’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula.
  • Pensament computacional, creativitat i resolució de problemes.
  • Treball en equip, esperit crític i gestió del temps.



Qui pot participar?

Poden participar alumnes de cicle mitjà i superior de primària i 1r i 2n d’ESO de centres educatius de Catalunya que hagin implementat durant el curs 2018-2019 els materials modulars de Scratch Challenge de manera parcial o total.

S’estableixen tres categories de participació:

  • Cicle mitjà de primària (3r i 4t)
  • Cicle superior de primària (5è i 6è)
  • ESO: 1r i 2n

 

Els alumnes han d’estar organitzats en grups d’un mínim de dos i màxim quatre components.


Calendari

calendari_scratch

Fases del repte

  • Fase inicial

Durant el curs escolar 2018-2019, els alumnes desenvolupen en els seus respectius centres un projecte amb Scratch al voltant del repte plantejat.

  • Desenvolupament del repte final

    Durant la jornada dels mSchools Student Awards el 8 de juny, els equips finalistes escollits de cada categoria hauran de resoldre un nou repte que se’ls plantejarà aquell mateix dia. Les condicions per a resoldre el nou repte seran:

  • El temps per a resoldre el repte serà aproximadament de 2 hores.
  • El repte, les instruccions i els criteris de valoració seran comunicats als equips finalistes el mateix dia de la jornada, abans de començar el repte.
  • L’ordinador per al desenvolupament del repte serà proporcionat a cada equip per part de GSMA.



Inscripció del projecte

Els centres participants hauran d’inscriure als seus alumnes omplint aquest formulari. El període d’inscripció estarà obert del 23 d’abril al 14 de maig del 2019.

 

Nombre de finalistes i guanyadors

Finalistes:

  • 15 projectes en la categoria de cicle mig de primària (3r, 4t)
  • 15 projectes en la categoria de cicle superior de primària (5è, 6è)
  • 15 projectes en la categoria d’ESO (1r, 2n).

Guanyadors:

  • 2 equips en la categoria de cicle mig de Primària.
  • 2 equips en la categoria de cicle superior de Primària.
  • 2 equips en la categoria d’ESO.



Els premis

Els premis als 6 equips guanyadors (2 equips per categoria) es publicaran en un annex a aquestes bases prèviament a la jornada.

 

Guanyadors del 2018

Consulteu la llista completa dels projectes guanyadors dels Student Awards 2018 en la modalitat de Scratch Challenge.

 

Bases completes

Consulta aquí les bases del concurs!