• Imprimeix

App Education

Objectiu i temàtica

Desenvolupar projectes d’aplicacions mòbils que ofereixin solucions a problemes reals i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, 17 reptes relacionats amb el medi ambient, la societat i l’economia que promouen un món més igualitari, digne i sostenible.

Els projectes d’app s’hauran d’emmarcar dins del lema “Junts aconseguirem...”, basat en resoldre reptes compartits i trobar solucions innovadores mitjançant el treball en equip.

 

 E_2018_SDG_Poster_without_UN_emblem_Letter US

 

 

Què fomenta App Education?

  • Programació d’aplicacions per a dispositius mòbils, disseny de prototips, creació de webs, tractament d’imatges i vídeos i aprenentatges amb les tecnologies digitals en general.
  • Creativitat, resolució de problemes i emprenedoria.
  • Conscienciació social per a resoldre problemes reals.
  • Treball en equip, esperit crític i gestió del temps.
  • Habilitats de presentació i comunicació en públic.

 

Qui pot participar?

Poden participar alumnes d’ESO, batxillerat i cicles formatius de centres educatius de Catalunya que hagi implementat App Education durant el curs 2018-2019. S’estableixen dues categories de concurs:

  • Categoria d’ESO (3r i 4t)
  • Categoria de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior

 

Els alumnes han d’estar organitzats en grups d’un mínim de dos i màxim cinc components.

 

Dins de cada categoria els centres podran presentar fins a dos projectes per línia i nivell que participin en la proposta App Education. Per exemple, si el centre té dues línies i dos nivells participant-hi, podrà presentar fins a 8 projectes, encara que siguin de la mateixa classe.

 

Calendari

 

calendari

*Durant el curs està disponible la plataforma d’experts per sol·licitar ajuda i mentoratge.

 

Inscripció del projecte

Els centres participants hauran d’inscriure als seus alumnes omplint aquest formulari. El període d’inscripció estarà obert del 23 d’abril al 21 de maig del 2019.  

Al formulari s’haurà de descriure l’objectiu de l’App en UNA frase, posar l’enllaç al lloc web del projecte i l’enllaç a la carpeta Drive amb accés públic amb tot el contingut que s’indica a les bases.

 

Fases del concurs

  • FASE INICIAL: Desenvolupament dels projectes

 Creació d’un projecte d’App al centre educatiu

  • FASE FINAL:  Exposició dels projectes finalistes

Els equips finalistes exposaran els seus projectes als mSchools Student Awards. En aquesta jornada hi haurà una zona de fira d’exposició on cada equip finalista tindrà un espai d’exposició i unes sales de Pitch on presentaran els seus projectes al Jurat i públic assistent.

 

Nombre de finalistes i guanyadors

Finalistes

  • 45 projectes finalistes en la categoria d’ESO
  • 15 projectes finalistes en la categoria de batxillerat i cicles formatius

Guanyadors

  • 1r, 2n i 3r premi als millors projectes d’App en la categoria d’ESO
  • Un guanyador al millor projecte d’App en la categoria de batxillerat i cicles formatius.
  • Un guanyador del Vot del Públic
  • 1r, 2n i 3r premi als millors pitch

 

Premis

Els premis es publicaran prèviament a la jornada.

 

Guanyadors del 2018

Consulteu la llista completa dels projectes guanyadors dels Student Awards 2018 en la modalitat d’App Education

 

Bases completes

Consulta aquí les bases del concurs!